lauantai 11. helmikuuta 2017

Kaikki taloni

Tajusin tänään, että en ole vielä esitellyt kaikkia talojani, siis korjaan sen nyt.
Olen asunut aina talossa, jossa on ollut nukkekoti. Syntymäkodissani oli meille kolmelle sisarukselle äidin rakentama ja sisustama nukkekoti. Äiti teki myöhemmin myös minun kolmelle tyttärelleni nukkekodin. Näissä taloissa on suunnilleen alkuperäiset sisustukset. Nämäkin talot ovat tällä hetkellä minun kaappini päällä. Pitäisi siivota ja järjästää talot esittelykuntoon, mutta niistä ehkä myöhemmin lisää.

Oma nukkekoti-innostukseni lähti, kun sain tyttäriltäni lahjaksi lyhdyn jossa oli kukka sisällä. Eihän minulla pysy kukat hengissä ja pian minulla oli tyhjä lyhty. Päätin sisustaa lyhtyyn huvimajan. Maja sai nimekseen Päivänpaiste.





Päivänpaistetta sisältä


Seuraavaksi aloitin talosta, jonka myös sain tyttäriltäni lahjaksi. Talo oli lapsille leikkeihin tarkoitettu, mutta voihan sillä leikkiä myös aikuinen. Vaaleanpunaisesta talosta tuli Aamurusko.



Aamurusko etuosa avattuna



Aamuruskon makuuhuone

Aamuruskon olohuone
Aamuruskon ruokailuhuone

Aamuruskon keittiö

Onnela on Veljekset Keskiseltä ostettu kaappi, johon olen vain lisäillyt väliseiniä ja kaapin päälle kattoterassin.



Onnelan kattoterassi

Onnelan olohuonetta

Onnelan olohuoneen toinen puolisko

Onnelan makuuhuone

Onnelan ruokasali

Onnelan kylpyhuone

Onnelan pimeä eteinen

Onnelan keittiö
Onnelassa ei ole yhtään ikkunareikää, vaikka seinään olenkin liimannut ikkunan karmit ja ikkunaverhotkin on olemassa. Eteisessä on ulko-ovi,jonka takana ei kuitenkaan ole oviaukkoa.

Viherpeukaloani olen saanut käyttää pienoiskasvihuoneeseen, joka on myös nimeltään Viherpeukalo.







Seuraavaksi olen hankkinut Kotisatama-talon ja "liikehuoneiston", joita olenkin esitellyt niiden valmistumisen tahtiin. Samoin olen myös esitellyt Katariinan kamarin.

Olen yleensäkin huono luopumaan mistään, mutta olen sentään malttanut yhdestä rakennusprojektistani luopua. 2013 keskimmäinen tyttäristäni vihittiin ja tein pariskunnalle lahjaksi huvimajan, joka on koristeltu vaaleanpunaisella, sydämmillä, kyyhkysillä ja kaikella muulla hempeällä.

Seuraavaksi olen suunnitellut Katariinan kamarin kaveriksi tehdä roomboxin, johon tulisi autoverstas. Myös yksi suunnitelma on bordellin tekeminen.

Yhdessäkään talossani ei ole asukkaita, koska jokainen saa käyttää omaa mielikuvitustaan ja miettiä millaista väkeä talossa asustaa ja oleilee.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti