perjantai 10. helmikuuta 2017

Minipuuhia

Olen ollut viime viikkoina ahkera askartelija, mutta en sitten muuten niin ahkera. 
Olen askarrellut nukkekotiani valmiiksi. Alkuperäisen suunnitelman mukaanhan taloon piti tulla kangaskauppa, ompelimo ja ompelijattaren asunto, mutta ompelijatar saa muualta asunnon. Alakerrassahan kangaskauppa on jo pitänyt avajaisetkin, niin olen ajatellut että muutkin kerrokset pitäisi vihdoin saada valmiiksi. Uuden suunnitelman mukaan kangaskauppa on edelleen alakerrassa, ompelimo seuraavassa kerroksessa ja yläkertaan valmistuu kahvila ja kemikaaliokauppa. 
Olen valmistanut pukuja, hattuja ja vähän muutakin ompelimoon.



Näistä ei oikein tahdo saada valokuvassa selvää, että ovat minikokoiset alusvaatteet



 
 Yläkerran kemikaaliokauppaan olen näpertänyt useamman hajuvesipullon, pyyheliinoja, palasaippuoita ja rasvatuubeja. Kahvilaan olen "leiponut" monenlaista herkkua Fimo-massasta, joista on jo ollutkin kirjoitusta aikaisemmin.


Hajuvesikaappi

Kosteuspyyherasioita

Palasaippuat ja jokunen pyyheliina

Pyyheliinalaatikko

Peilirasia, jossa käsipeili, hiusharja, palasaippua,kylpyvaahto-, hajuvesi- ja nestesaippuapullot

Rasvatuubeja, jotka on tässä maalausta vailla

Hajuvesi ja muut pullot olen tehnyt erilaisista helmistä, joita olen liimaillut yhteen. Kosteuspyyherasiat olen taitellut paperista ja kosteuspyyhkeenä on pala servettiä.
Palasaippuat olen tehnyt valkoisesta Fimo-massasta, johon olen sekoittanut hienonnettua pastelliliitua saadakseni saippuoihin väriä joka ei ole aivan tasavärinen.( Jossain oikeissakin saippuoissa on pieniä rakeita.)
Pyyheliinat olen leikannut froteesukista,  kääntänyt nurjan puolen päälle. Toisiin pyyheliinohin olen kiinnittänyt pitsin palan ja toisiin kietaissut silkkinauhan ympärille.
Pyyheliinalaatikkona on jokin muovinen pakkausrasian osa, johon olen liimannut ohutta paperinarua ja maalannut sen jälkeen akryylimaalilla.
Peilirasia on jokinlainen medaljonki, johon olen lisännyt leikattavaa peilikalvon. Hiusharjan ja käsipeilin valmistin koristenappiin, joihin taivutin rautalangasta "kehykset". Harjaan liimasin harjakset, jotka leikkasin pensselistä irti ja peiliin palan peilikalvoa.
Rasvatuubit taiteilin  tuikkukynttilöiden metallisista kupeista.


 Tänä iltana kaivoin laatikoistani myös nukkukodin tekstiilejä, jotka silitin. Virkaaminen ja neulominenhan minulta on tällä hetkellä kiellettyä, mutta olen huomannut että merkkaaminen ei ärsytä kipeää kättäni.
Pöytäliinoja, ikkunaverhoja, sängyn peittoja virkkaamalla, merkkaamalla ja neulomalla (tikkuamalla niinkuin minä sanon)

Mattoja kankaista leiikkaamalla ja pari virkkaamalla

Mattoja ja seinävaatteita Aida-kankaalle merkkaamalla
  Pitäisiköhän nukkekotini ullakolle perustaa kodintekstiilien kauppa? Enhän minä ikinä noin monta taloa tule hankkimaan, että saisin nuo kaikki matot lattioihin.

Tulevissa kirjoituksissani kuvia ja juttua toivottavasti valmiista huoneista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti