sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Kaarinan kangastuvassa avajaiset

Vuosi vierähti ennen kuin nukkekodin kangaskauppa pääsi viettämään avajaisiaan. Pihalla on ollut melkein kolmekymmentä pakkasta pari viikkoa, joten on ollut mukava viettää aikaa sisätiloissa ja mikäs sen parempaa on kuin näpertää nukkekotia.


Huonekalut olen tehnyt itse puisista lankarullista, Bilteman sytyketikuista ja levyn palasista. 



 
 Asiakkaat saa katsella mallikirjoista malleja pöydän ääressä ja hyllyssä on vielä lisää mallikirjoja.






Kirjat olen leikannut jostain nukkekotilehden sivuilta ja taitellut kirjoiksi.

 





Pöydällä odottaa kangaspakka myyjätärtä leikkaamaan sopivaa palaa.






Koreissa on lankakerät ja lisää kankaita.Korit olen tehnyt päällystämällä pieniä muovikippoja paperinarulla. Lankakerät olen  tehnyt mehupillien ympärille kiertämällä erilaisia lankoja.








 Kassakone on ainoa tavara kangaskaupassa , jonka olen ostanut valmiina nukkekotikaupasta. (Kangaspakoista ja ostoskasseistahan kerroinkin joskus aikaisemmissa teksteissäni.)

Pattereilla toimivat led-valot kiinnitin katon rajaan pikaliimalla ja tuntuu että sormen päissä olisi enemmän liimaa kuin siellä missä sitä pitäisi olla.

Minunhan taloissa ei ole asukkaita, vaan kaikki saavat itse kuvitella minkäläistä väkeä missäkin talossa liikkuu.

Seuraavaksi pitäisi siirtyä seuraavaan kerrokseen, johon tulee ompelimo ja ompelijattaren keittiö. Seuraavaan kerrokseen pesuhuone ja sali. Vintille näperrän jossain vaiheessa makuuhuoneen. Niistä lisää tulevissa kirjoituksissa.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti